Loan4CcrisCtos

Pinjaman Peribadi Koperasi – Blog Maklumat Pembiayaan Peribadi Koperasi Terkini

Jadual Bayarbalik Pinjaman i-Aslah BRYT

Posted by Admin di Disember 1, 2010

      5 thn    7 thn    10 thn    12 thn    15 thn      18 thn     20 thn

20,000     410       333       263        235         209         180         170

30,000     614       499       394        355         316         269         255

40,000     819       665       525        473         421         359         340

50,000     1023     831       657        591         526         449         425

70,000     1433    1163      919        828         738         628         595

100,000   2048    1662     1313      1182       1052         897         850

UNTUK JADUAL TERKINI 2012 KLIK DI SINI Pinjam

About these ads

170 Respons to “Jadual Bayarbalik Pinjaman i-Aslah BRYT”

  1. Nor Salwani said

    Salam,

    En, saya nak tanya, untuk pnjaman bank rakyat, kalau baru bekerja 2 bulan boleh tak buat pinjman bank rkyat ni?

  2. [...] Contoh jadual bayaran balik bulan klik di sini [...]

  3. mok ching mei said

    i want to settle all my c.card and loan now bcoz so higher interest.tq

  4. nizam zainorddin said

    saya berkerja sendiri..yang mana saya mempunyai syarikat sendiri..saya memerlukan modal(pinjaman)…syarikat saya berurusan dengan kerajaan antaranya bomba,jkr….adakah saya layak ?

  5. mohd said

    berapa yang perlu saya bayar jika ingin membuat pinjaman sebanyak 60k? selama 20 tahun?

  6. mai said

    berkerja di PJ…nak buat loan RM30k…berkerja 2 tahun…bagai mana cara nak apply….

  7. Syakila Shuhaimi said

    saya telah wat loan ngn bnk rakyat lam rm82k mcm tu…if saya nak overlap berapa yg saya layak lagi untuk wat overlap.
    saya as a penjawat awam.

    gaji 1,516.71
    potongan biro angkasa: RM697.00

  8. shah said

    salam … saya nak tnya ..
    sy bekerja di tm dengan gaji rm1800 basic dan campur alaun lebih kurang rm4k..sudah pun tetap..
    bagaimana saya nak membuat pinjaman peribadi ek? ape perlu saya ada dan bagi?

  9. shah said

    satu lagi.. saya tidak ade koperasi… adakah boleh sy membayar melaui sendir ? or melaui potongan dalam bank? misal sy hendak meminjam dalam rm50k dalam 20taun berapa saya kena bayar?
    apakah maksud overlap?
    interes tinggi x bank rakyat bebanding bank lain ??

  10. anuar said

    Salam…
    saya nk tnya ttg pinjaman di bank rakyat…saya cuma nak buat pinjaman sebanyak 15k sahja..saya kakitangan kerajaan dan telah berkhidmat melebihi 6 bulan….gaji RM 2200….tp saya pernah buat loan ngan Ambank sebanyak 50k dan bayaran tuk loan tu aru je bermula beberapa bulan lepas..saya nak confirmation adakah saya layak untuk memohon dan beraya kadar bayaran balik untuk sebulan bagi pinjaman 15k…dan boleh x bayaran tidak melalui biro angkasa ttp melalui potongan gaji/akaun sahaja….tq…

    • AA Aziz said

      Untuk kakitangan Kerajaan bayaran balik mesti melalui potongan biro jika meminjam dari bank rakyat atau koperasi. Confirm layak atau tidak bergantung kpd juml gaji dan juml potongan terkini. Bayaran untuk pinjaman RM15k ialah RM128 (20 tahun) atau RM144 (15 tahun)

  11. Syakila Shuhaimi said

    potongan lain just KWSP=RM168.00
    umur 25thn..
    berkhidmat di Universiti Sains Malaysia..

    knp??

    br2 ni i try call BANK RAKYAT…tu check brp yg i ble dapat lam tgn if i nak wat overlap lam 90k…..diorang bgtau i layak dpat lam tangan rm1800.00..so i pk xjd wat overlap.

  12. Syakila Shuhaimi said

    kalau saya nak wat overlap menggunakan skim pinjaman coshare nih bagaimana???

  13. amad said

    macam mana nak overlap loan? boleh dapat info tak…

    • AA Aziz said

      Overlap loan maksudnya buat pinjaman baru dan langsai pinjaman lama dan ambil baki tunai. Sila beri maklumat lebih lanjut i.e, jumlah gaji, jumlah potongan, umur, nama majikan.

  14. nurul said

    En, saya nak tanya, untuk pnjaman bank rakyat,saya penjawat awam & baru bekerja 1 tahun 3 bulan,umur 22 thn agak – agak kalau macam nie boleh wat pinjaman @ tidak dan kalau boleh berapa saya bleh wat pinjaman yer ?

    Gaji + Elaun = 1265.38
    KWSP =139.00
    koperasi = 52.50
    t.haji =300.00

  15. FyQa said

    sy dh buat pinjaman bank rakyat… kalau hendak pinjam lagi boleh x? provokasi.fieqa@yahoo.com

  16. seha312 said

    sy nk wat loan dlm 80k….tempoh 20 tahun…
    andaikata slpas spuluh tahun sy nk langsaikan loan ni????bper sy kena byr blik lg erk??????

  17. nurzana baharum said

    salam… saya nak overlap loan saya yang lama.. boleh kah saya rujuk disini sahaja baki pinjaman saya tahun julai 2008 rm30000. jika saya nak buat loan sebanyak rm90000.00 selama 20 tahun, berapa peratus interest dan rm sebulan

  18. nadirah said

    saya nak tanya, saya kerja di karangkrag sdn. bhd, gaji pokok saya dlm 1496,saya sudah bekerja lebih kurang setahun lapan bulan dan berjawatan tetap. layak kah saya membuat pinjaman peribadi bank rakyat?

  19. nasier said

    sy bekerja 4 bulan di sektor swasta, kalau nk apply loan 20k boleh ke?

  20. jes said

    kalau keje di citi bank layak ke buat pnjmn?

  21. saya penjawat awam.. baru sahaja 7 bulan berkhidmat.. Saya dah pun buat pinjaman 30k dengan cimb bank.. kalu nak buat overlap boleh tak..

    Pinjaman dibuat pada bulan 4 dan pemotongan mula dibuat pd bulan 6

  22. mat yo said

    salam.
    saya ada loan bank rakyat 70k selama 15thn melalui potongan koperasi..basic RM2700 company TM..brapa yg sy layak lagi utk overlap?

  23. Mermaid said

    Assalam….

    kalaw gaji dalam 800 ke atas layak ke buat pinjaman 30 k? coz nk buat business

  24. nurul said

    salam…

    dh wat loan bank rakyat thn lepas rm30k…..nk overlapp lg thn ni bole ker?

  25. hafiz said

    salam tuan,

    saya bekerja di uda holding berhad…gaji saya RM1500++ dan sudah bekerja selama 1 tahun dan company merupakan panel kepada bank rakyat…sebelum ni saya ada buat pinjaman di dua buah bank iaitu CIMB bank dan AGRO bank…tujuan saye nak buat pinjaman ni adelah untuk membayar kedue2 pinjaman dr bank ni and tumpukan sepenuhnyer kepade bank rakyat sahaja….masaalah nyer adelad dua bulan lepas saya ada memohon pinjaman dr bank rakyat….siap lengkap borang saya dengan penjamin sekali….tapi bila saye serahkn borang kepade pihak tuan, diorang cakap saye x layak buat pinjaman sebab Pinjaman Peribadi i-Aslah Bank Rakyat ni sudah ditutup…..soklan saye sekarang ini adelah :

    1)Pinjaman Peribadi i-Aslah Bank Rakyat ini dah dibuke balik ker?
    2)Dengan status saye sekarang ini saye layak buat pinjaman x?
    3)kalau sekirenyer layak lah kan brape pinjaman maksimum yg sayer boleh apply?

    terima kasihhhhh…..

    • AA Aziz said

      Wkmslm,

      (1) Pinjaman i-Aslah tidak pernah ditutup
      (2) Syarat gaji minima sekarang untuk pinjaman pertama (syarat umum) adalah gaji rm3k berkhidmat 3 tahun, tapi ada cawangan membenarkan gaji minima serendah rm1.8k dan minima tempoh kerja 1 tahun

      • hafiz said

        terima kasih tuannn….

        boleh saye tau tak cawangan mane yg boleh terima gaji serendah rm1.8k tu….

  26. zaza said

    Salam…

    Sy bekerja di sektor kerajaan dgn gred 29 kontrak. Sy telah bekerja selama 1 tahun. Layak kah sy memohon?

    • AA Aziz said

      Wkmslm,

      (1) Pinjaman Bank Rakyat : Layak memohon..tapi tiada jaminan kelulusan, atau kelulusan dgn syarat perlu seorang penjamin (kktgn kerajaan).
      (2) Pinjaman Koperasi : Layak memohon, dan jika ada kelayakan dari segi gaji dan potongan, peluang lulus 100%

      Hubungi : 012-7123442

  27. faez said

    sy keje dgn sime darby plantation. dah 2 thn. gaji bersih rm2306.75. penah apply bank lain tp x lps. may b ctos. layak ke? nk apply rm 30k.

  28. gurl said

    pliss help to answer

  29. gurl said

    +i keje mesiniaga berhad.. basic 1.6k. after tolak epf n loan =673. i
    nk tye layak tak..btw,, is it panel with bank.. sebab dye ckp public listed when i kol datday

  30. iesyzaza said

    salam

    saya bertugas disebuah badan GLC .hampir 10 tahun.saya pernah membuat pinjaman sebelum ini dgn bank rakyat pada tahun lepas 67k(bulan 3)
    bolehkah saudara membuat pengiraan sekiranya saya ingin membuat overlap
    butiran seperti berikut:

    basic:1776 + 361(elaun tetap )

    potongan:epf-235
    bank rakyat -560
    koperasi
    majikan -480 (balance 10k )
    lain2 -70

    saya berumur 35 tahun dan kontrak tamat perkhidmatan 56 tahun.
    saya ingin membuat 110k..adakah saya layak?
    tima kasih.

  31. salam tuan saya ada beberapa pertanyaan.. bole tuan add saya di ym? ym = cicak_flying_kick …amat memerlukan pertolongan segera…trima kasih..

  32. sakura said

    saya nk buat pinjaman peribadi brapa lama proses itu akan berlaku

  33. ahmad safwan bin safiin said

    salam en.saya ni tentera.saya dah berkhidmat dalam tentera ni selama 2 tahun.boleh ke saya nk buat loan untuk selesaikan hutang saya dengan koperasi tentera? baki yang saya harus selesaikan lebih kurang rm20k lagi. saya bercadang nak buat loan dengan bank rakyat dalam rm40k. gaji saya pokok + elaun=TM1352.07.boleh x en. cek sama ada sy msih layak atau tidak…

  34. nurul said

    saya bekerja di BERNAMA. adakah layak..

  35. Keyrana said

    Saya bekerja sebagai kerani akaun gaji RM1500 tp xbt potongan kwsp…adakah sy layak membuat pinjaman..

  36. myliQ sato said

    salam

  37. Ros said

    Saya k/tgn kerajaan.Kalau saya nak buat loan RM45,000.00 selama 15 tahun, berapa ansuran bulanan?

  38. lola said

    hai…

    sy nak tanye bagaimane sy nak buat personal loan dekat bank rakyat… sy xpernah buat loan dgn bank rakyat… boleh terangkan lebih jelas tentang pinjaman ni??

    gaji RM1800.00 (bersih)
    tempoh keja 3bulan…
    syarikat sector swasta
    location cyberjaya

  39. Lambrusco Kid said

    Salam,

    Sebelum ni saya ada pinjaman dengan Bank Rakyat dengan potongan sebanyak RM420/bulan selama 10 tahun. Sekarang sudah pun melebihi 2 tahun.

    Bolehkah saya membuat penjadualan semula, iaitu mengurangkan bayaran setiap bulan (saya tidak bercadang membuat overlap)

    Dan bagaimana pula dengan faedah untuk penjadualan semula tersebut. Adakah berbeza dengan faedah sebelum ini?

    Terima kasih.

  40. lola said

    sy dh email pd encik ….

  41. aida said

    sy masih bekerja tetap di sektor kerajaan, sy sedang membuat pinjaman peribadi dgn bank rakyat, tetapi sy hendak berhenti kerja dari sektor kerajaan kerana tidak mendapat galakan untuk sambung master, jd sekarang sy ingin th,jika skrg bayaran sy melalu biro angkasa sbyk rm600 lebih sebulan, bagaimanakah nanti cara pembayaranjika saya sudah berhenti kerja.sy berhasrat ingin menyambung pelajaran sepenuh masa dan husband sy yang akan membayar loan sy nanti…

    • Admin said

      Sila hubungi cawangan bank rakyat di mana pinjaman diperolehi utk berbincang mengenai perubahan urusan pembayaran bulanan, ie arahan tetap bank, cek tertunda kehadapan dan sebagainya.

  42. sariffudin said

    salam saya anngota tentera nak bertanya saya ada buat pinjaman koperas tentera. saya ingin membayar semula pinjaman koperasi tentera dengan loan dari bank rakyat boleh atau tidak?

  43. norihan bt mohamad said

    1) sy seorg guru. telah buat pinjaman peribadi rm130 ribu. sy telah beli rumah secara tunai dengan pinjaman tersebut sebanyak rm57 ribu. sy telah buat ubahsuai rumah sebanyak rm25 ribu. Boleh tak saya tukar pinjaman peribadi tersebut kepada pinjaman perumahan kerajaan? Gaji kasar : rm3319. gaji bersih: 1500.
    2) Boleh tak saya buat overlap?

    • Admin said

      Soalan berkenaan pinjaman perumahan kerajaan kena tanya bhg pinjaman perumahan..kalau nk tanya berkenaan pinjaman peribadi (overlap) boleh lah sy jawab

  44. sim5 said

    Salam,

    Layak ke staf ambank wat loan 1Aslah?
    memang syarat utama kena wat potongan gaji ker?

    thx

  45. dydy said

    Salam

    Saya dah bekerja tetap di Utusan Melayu (M) Berhad selama 3 tahun.

    Gaji Bulanan RM 918.00

    Layak ke saya nak buat personal loan kalau gaji tak sampai 1k ye?

  46. Saya nak buat overlap kat bank rakyat. sebelum neh dah der pinjam 20k. nak tutup pinjaman kat am bank dalam 28k…tapi masalah nyer, kat am bank tu saya ader 2 akaun pinjaman yang mane jumlah dua2 akuan tersebut dalam 28k coz dowg tak buat overlap untuk pinjaman yg ke-2…sy memang mtk overlap tp tah mcm mane bl cek balik der dua plak pinjaman..boleh ke overlap kat bank rakyat dan settle kan dua2 pinjaman kat am bank tu??? balance kat am bank tak tau coz dowg ckp kena tggu surat smpai 2mggu dan kena byr rm50. Boleh ker bank rakyat bayarkan dan balace masuk akaun laun sy overlap untuk semua dalam 60k

  47. hisham said

    Assalamualaikum…
    Saya bekerja dengan Syarikat swasta, berjawatan tetap dan telah berkhidmat selama 3 tahun. Gaji kasar saya RM2500 dan potongan epf sebanyak RM284 sebulan, Mempunyai 2kad creadit yang masih aktif. mempunyai loan peribadi dengan 2bank (cimb dan Aeon).Masih mempunyai pinjaman PTPTN berjumlah RM13k. Tanggungan hutang saya adalah seperti dibawah;
    1) CIMB – RM 300 ( RM5000 )
    2) AEON Personal Loan RM300 ( RM2800 )
    3) AEON Creadit Card = RM300 ( RM 3000 )
    4) EON Bank Creadit Card = RM300 ( RM2500 )
    5) PTPTN = RM150
    Jumlah bayaran yang dibuat setiap bulan = RM 1350

    ** dalam kurungan adalah jumlah baki yang harus dibayar.

    Saya ada membaca skim pinjaman peribadi untuk kakitangan kerajaan yang boleh mencecah rm200k dengan tempoh bayaran balik sehingga 20thun, RM 1800 sebulan sebagai bayaran bulanan selama 20tahun. Saya menjadi tertarik walaupun saya bekerja swasta.

    Saya berminat untuk meminjam sebanyak RM100k dengan tempoh bayaran balik 20tahun dengan tujuan melangsaikan jumlah hutang sebanyak RM26300 dan menggunakan bakinya sebagai modal untuk mengembangkan perniagaan yang telah saya jalankan selama 1tahun. Soalan saya,

    1) Adakah saya layak untuk meminjam sejumlah 100k seperti kaki tangan kerajaan yang lain?Sekiranya saya tidak layak, bolehkah saya tahu sebabnya?
    2) Adakah cara lain untuk saya mendapatkan jumlah wang yang sebegitu banyak ( RM 100k ) melalui skim pinjaman yang laen?

    diharap tuan dapat membantu. Terima kasih.

  48. Halim Kadir said

    Saya telah bekerja di sebuah syarikat swasta selama 3 tahun dan saya ingin membuat pinjaman 40k (12thn) untuk kegunaan mendirikan rumahtangga .. gaji saya sekarang RM1500 – ASB (RM262.00) dan tidak mempunyai hutang di bank2 lain .. adakah saya layak?

    • Admin said

      Pinjaman i-aslah tidak terbuka kepada semua kktgn syarikat swasta, hanya syarikat dalam panel bnkryt (pgm) sahaja layak diterima dengan syarat-syarat tertentu. Sla beritahu nama syarikat tempat saudara bekerja.

  49. zura4691 said

    Saya anggota tentera dan telah berkhidmat selama 6 tahun. saya tidak mempunyai pinjaman di mana-mana bank, kecuali di koperasi tentera shj. adakah layak jika saya ingin membuat pinjaman.

  50. nor said

    saye ade buat loan bank rakyat rm35k tahun lepas..kalau saya nk buat overlap rm10k, tempoh byr contoh 7 thun.boleh ke? saya kktgn kerajaan.gaji basic1800.lps tu proses same mcm nk mohon baru ke?

  51. sumaiyah said

    saya kakitatangan kerajaan, pada tahun feb 2010, saya ade buat loan bank.Rakyat sebanyak rm80k selama 9 tahun. Adakah LAYAK bagi saya sekiranya saya ingin membuat pinjaman lagi sebanyak rm35k atau bagaimanakah cara lain?.

    Gaji pokok saya: rm2550
    jumlah elaun Rm972.00
    Jumlah pendapatan = rm3472.00
    jumlah tolak angkasa = rm1200.00
    zakat = rm20.00
    simpanan tabung haji = rm300.00
    Gaji Bersih = rm1900.00

  52. yati said

    nk tya….bank rakyat guna sistem potong gaji melalui angkasa…sy nk tau…ada lagi x caj2 lain spjg kte bayar balik pinjaman itu???bkn kadar yg telah ditetapkan…

  53. Sharul Anuar said

    nak tanya..sy keja kat telekom malaysia.dah wat loan 10k ngan kotamas.dah mtk surat ptg gaji ngan kotamas.tp die just luluskan potongan 224.5 je.kalo leh sy nak loan ngan bank rakyat n settlekn 10k ngan koperasi.camne tu ek?leh bantu?leh ke sy wat pinjaman yg byrannye lbh dr 224.5 tu?

    basic rm1800
    elaun tetap rm 400
    potongan tiap bln 330+150(simpanan) kotamas

    • Admin said

      Sila berikan butiran : gaji pokok+elaun tetap, juml semua byrn / ptgn dlm slipgaji, umur, tempoh kerja dan lokasi pejabat. En ada loan kereta/ccard/rmh?
      boleh sms info ke 012-7123442

  54. Junaidah Mukhtar said

    salam…
    nak tanya…
    Saya telah pinjam bank rakyat RM 50k bulan2 rm 1527 selama 3 tahun. sekarang saya sudah bayar 14 bulan (rm21378)…means ada lagi 22 bulan….dengan baki pinjaman RM 33594…

    saya nak buat pinjaman tambahan sebanyak 60k…. bayar dalam tempoh 5 hingga 6 tahun…. boleh ker?

    Kerja kerajaan dah 4 tahun
    Gaji + elaun = 3270
    potongan (kwsp+personal loan) = 1900
    balance = 1370

    boleh ke saya ubah pinjaman yang tinggal 22 bulan RM33k + yang baru RM60k = RM 93k?? buat agreement baru ke? atau macam mana? TQVM

    • Admin said

      Kalau nak buat pinjaman baru kena tutup pinjaman lama (hanya satu akaun pada satu2 masa) jadi puan kena pinjam dalam rm90k dan lepas tolak bakipinjaman lama dapat lebihan tunai dekat2 rm60k. Untuk pinjaman baru (overlaping) bayaran bulan RM1,432 tetapi selama 7 tahun.

  55. kheri said

    Salam

    nak tnya. saya berminat nak overlapped bank rakyat. bawah details:

    gaji pokok: 2566
    allowance + claim: -+2000
    liabiliti: 1600 (termasuk bnk rakyat 90k)

    berapa sy layak kalo nak overlapped?

  56. salam.. sy berkerja dengan SAJ holdings ( Syarikat Air Johor), gaji sy rm1750 x termaksuk OT.. layak x sy membuat pinjaman sebnyk 50k?… sy hnye ade hutang ptptn rm150 & loan asb+insurans 200…

  57. sharina said

    salam.. saya nak tanya pinjaman maksimum yang leh saya dapat dan berapa bayaran bulanan yang dikenakan andai kata wat pinjaman selama 9 tahun. sy adalah government staff, 2.5 tahun berkhidmat.. utk makluman pada 2008 saya pernah wat pinjaman peribadi dengan Agro bank RM 15k dengan bayaran balik RM 209 selama 9 tahun.

    maklumat pendapatan :

    gaji basic : RM 2271
    elaun tetap = RM 963.59

    potongan ,
    KWSP = RM 357.00
    Angkasa = RM289 (insurans+personal loan)

    komitmen p/month
    car loan = RM600
    credit card = RM 600 (2 credit card total hutang RM 7000)

    • Admin said

      (1) Bank Rakyat (i-Aslah) :max loan RM96k = RM1277 = 9 tahun= Tunai Bersih RM93k. Walau bagaimanapun, dengan komitment lain sebanyak RM1200 diluar slipgaji, kemungkinan besar loan yang diluluskan akan dikurangkan berdasarkan polisi kiraan risiko credit Bank Rakyat.

      (2) Kuwait Finance House : Max loan RM92k =RM1282 = 9 tahun = Tunai bersih RM92k (payou 100%).

  58. shahrol najib said

    pertanyaan:

    Saya Shahrol pernah buat pinjam peribadi rakyat sbanyak RM50K pada tahun 2008. pada masa tu basic gaji saya RM1900. Sekiranya saya berminat untuk membuat pinjaman semula (RM2500 basic skarang) berapa banyak yang saya boleh buat pinjaman dalam tempoh 20 tahun.

    • Admin said

      Sila encik kemukakan terus permohonan terus ke caw bank rakyat terdekat..sekiranya encik bekerja di kawasan kl/lembah klang pihak saya boleh juga mengemukakan permohonan bagi pihak encik

  59. riz said

    saya pegawai tentera..sy dh buat personal loan 50k bulan 6 hari tu utk tempoh 20tahun…skrg sy nak buat overlapped lagi dlm 100k.. basic gaji + elaun = 3900. gaji bersih = 1900.. boleh ke buat? TTP sy pada slip gaji tahun 2016..tapi sy dh amik option utk sambung perkhidmatan smpi tahun 2036..

  60. Zul Ahmad said

    Saya staff Tnb . basic saya rm 1400 . saya ada potongan angkasa dengan MBSB Rm 250 . dan Kereta Rm 340 . Layak lagi x saya nak pinjam dengan bank rakyat 20 ribu.

  61. adi said

    Salam,

    Saya bekerja di GLC, tetapi kontrak(lebih 2 tahun).

    Gaji melebihi RM2k.

    Boleh tak sy dptkan pinjaman bank rakyat?

    Terima kasih.

  62. Laila said

    Salam, saya nak bertanya, saya sudah pekerja di GCH Retail sdn bhd selama 10 bulan dengan gaji bersih sebanyak RM1550 setelah ditolak epf dan socso. Layakkah jika saya hendak membuat pinjaman rm20k?

  63. hayati said

    saya telah membuat pinjaman b.rakyat bermula mac 2010 sebanyak rm40k tempoh 20thn.sekarang gaji saya tinggal rm8++.jadi bolehkah saya membuat overlaping semula dengan nilai rm40k jugak?. atau minta cadangan lain atau masih layak lagi membuat pinjaman b.rakyat?

  64. amin said

    Salam, saya sudah pekerja di xybase sdn bhd selama 1 tahun setengah dengan gaji kasar rm2200 dan bersih rm1978 setelah ditolak kwsp. Layakkah jika saya hendak membuat pinjaman rm30k?

  65. siti hawa sabri said

    Kak siti.

    salam, sy kakitangan kerajaan. Gaji bersih rm3,204.00. Ada loan kereta. Layakkah sy nak buat pinjaman rm30k?

  66. kucing cute said

    gaji kasar = 1400.00
    kereta = (424.00)
    gaji bersih= 900++++

    *penjawat awam
    *belum ada pinjaman peribadi

    berapa max loan yg sy bole dapat?..TQ

    • Admin said

      Adakah ptgn kereta masuk dlm slipgaji? berapa ptgn utk kwsp? sudah berapa lama bekerja dgn majikan skrg, taraf jwtn, nama majikan serta lokasi.?

  67. Kekusutan said

    Saya bekerja di AT&T Communication Services Malaysia Sdn. Bhd. Sy telah bekerja di sana selama 6 bulan. Saya ingin membuat pinjaman sebanyak 23k… Adakah saya layak memohon… Monthly income = RM 5600++. Adakah saya layak untuk memohon?

  68. Aini said

    Saya bekerja di sebuah syarikat minyak swasta, gaji pokok RM4K, bila di potong epf dan sebgainya, gaji saya RM3200. Saya ada kredit kad, max cuma 8k, and dalam tu ada credit 3k kalau tak silap saya. itu sahaja tanggungan yang saya ada. saya sudah bekerja selama 8 bulan, dah sudah pun confirm jawatan 2 bulan lalu. adakah saya layak? saya nk renovate rumah orang tua.

  69. awang said

    Gaji kasar = rm 1450
    bank rakyat = rm 379 (36k, ikat 15 tahun
    insurans = rm 70
    Gaji bersih = rm 1000++
    umur 27 thn
    penjawat awam, kem. dalam negeri(johor bahru), 6 tahun kerja,

    berapa max loan y sye bleh buat.TQ

  70. haznie said

    assalam….sy bekerja sbg kerani di pdrm.gaji bersih rm1279.dah tolak kwsp,lain2…cmne sy nak wat pinjaman di bank rakyat??//keje dah 2 thn…niat nak bli rumah.bleh ke pas sy wat loan peribadi pas2 wat loan rumah??umur 26

    • Admin said

      kalau nak buat pinjaman beli rmh selepas pinjaman peribadi kemungkinan akan mempengaruhi dari segi kelayakan utk membeli rumah kerana semua pinjaman (liabiliti) dlm slipgaji atau diluar akan dikira sebagai komitmen

  71. amy said

    sy kerja goverment(kontrak}…disini sy ingin bertanya adakah sy layak membuat pinjaman dlm Rm8000 ke Rm6000..

    • Admin said

      Boleh..tp sy perlu maklumat seperti :, gaji pokok< elaun tetap, ptgn kwsp, umur, nama majikan dan tempoh sudah bekerja (kontrak). Sila sms info ke 012-7123442 utk kiraan atau memastikan kelayakan sebenar.

  72. amy said

    gaji bersih;Rm1046 lum potong kwsp lg…..

  73. nieza said

    Sy keje tetap government dh masuk 6 tahun

    maklumat pendapatan :

    gaji basic : RM 1321.15
    elaun tetap = RM 545.00

    potongan ,
    dalam slip – simpanan Tabung Haji RM250

    komitmen p/month
    car loan = RM412

    Brp max loan utk sy wat full settlement kereta skali dlm RM24K. Kalo 10tahun, bulanan brp RM yer

    • Admin said

      Berikut adalah kelayakan maksima untuk 20 tahun dan 10 tahun untuk pertimbangan cik:

      1) Bank Rakyat Max layak:RM54k, kelayakan 10 tahun-RM36K (RM447), P/O: 98-100%
      2) Kuwait-IDSB Max layak:RM100k, kelayakan 10 tahun-RM65K (RM828), P/O :100%

  74. jamm said

    Sy dah tak mampu nk bayar loan Bank Rakyat RM743 sebulan. Ada tak penjadualan semula pinjaman? Syarat2nya

  75. erna said

    salam…nak tanya..pada tahun 2010 sekitar bulan 4 sy bt pinjaman peribadi d bank rakyat sebyk 100k….bulanan kena byr rm 855 dlm tmpoh masa 20 tahun…
    pada bulan 11 2012 ni sy cadang nak beli rumah guna pinjaman kerajaan sbyk rm320k…so, baki yg akan sy dpt drpd pinjaman tersebut adlah sbyak rm 63k….so, sy nak byr blik baki pinjaman peribadi di bank rakyat…so..cmna ye…adakah sy kena tambah sedikit wang utk langsaikan baki pinjaman @ sy kena reloan dlm rm20k? cmna ye?

    • Admin said

      Waalaikumslm,
      (1) Saya tidak pasti samada cik boleh mohon pinjaman perumahan melebihi harga rumah (hingga dpt baki cash sebanyak rm63k)
      (2) Untk reloan (overlap) boleh selagi masih ada baki kelayakan gaji.

  76. yusuf said

    tentera boleh buat pinjaman tak untuk llp

  77. abdul malik kahar sarkansah said

    salam…nak tanya pekerja giant b0leh buat pinjaman dgn bank rakyat x?

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 187 other followers

%d bloggers like this: